1001 Nejprve všeobecné zadání.
Naše praxe potvrzuje fakt, že zákazník často neví co chce. Neberme to jako výtku, ale jako konstatování, že ne každý musí být v oboru ozvučování kovaný.
Následující povídání jsme napsali nejenom pro budoucí uživatele ozvučovacího systému, ale také pro montážní firmy a elektrikáře proto, abychom předešli nedorozuměním, vícepracím a vícemateriálu. Sami si otázky zodpovězte, nebo nejlépe je společně zkonzultujte. Uvidíte, že vás přivedou na zajímavé myšlenky, které je potřeba vyřešit raději teď, v době zadání, než v době, kdy je již vše nainstalováno.
- Má plošné ozvučení sloužit hlavně jako zvuková hudební kulisa nebo
pro řeč?
Již teď je potřeba myslet na to, zda to bude vše o hudbě, tudíž funkce „dlouhodobého hrajícího jukeboxu“, nebo budeme spíše řešit uživatele a jejich práva hlásit někdy někde.
- Má plošné ozvučení sloužit k oznámování hlášení na
požadovaných (různých) místech?
Pokud ano, kde a kdo bude hlásit? Má mít nějaká práva a priority? Může být hlášení prováděno z odlehlých míst?
- Má plošné ozvučení sloužit jako prvek k oznamování evakuačních a
jiných bezpečnostních zpráv?
Nutno přečíst tzv. PBŘ, kde se hovoří o tom, zda má být použit evakuační rozhlas (hlasový výstražný systém). Pokud ano, vše se řeší komplikovaněji, na klíč, a požadavky evakuačního rozhlasu mají nejvyšší prioritu.
- Co se má stát v případě vynímečných situací typu výpadek
napájení, zkrat, přehřátí, odpojení atp.?
Má systém automaticky zareagovat? Má být nějak zálohováno? Má se o tom automaticky někdo dozvědět? Má být sepsána servisní smlouva? Kdo se bude o toto starat?
- Co se má stát v případě krizových bezpečnostních situací typu
požár, poplach, evakuace atp.?
Jaká má být reakce systému? Má být automatická? Se zásahem odpovědné osoby?